divendres, 15 d’octubre del 2010

Cinc idees clau sobre la competència digital P24-2010

  1. La presència d'aquesta competència al currículum es justifica per la presència cada vegada més abundant de les noves tecnologies a la vida diària, així com per la seva utilitat a l'hora de resoldre problemes de la vida real, així com pel fet d'aportar unes bases per tal de valorar les noves tecnologies i ferramentes que van apareixent dia a dia.
  2. La competència digital busca desenvolupar en els alumnes una sèrie de destreses i habilitats relacionades amb les noves tecnologies com són, per una banda l'ús de processadors de textos i d'altre software ofimàtic per a l'elaboració de documents en format digital, i, per altra banda l'ús de la xarxa per a la recerca d'informació.
  3. L'obertura cap a un món on la quantitat d'informació és tant gran requereix també el desenvolupament d'un conjunt d'actituds i valors que puguen permetre l'ús profitós d'aquest recurs del que disposem. Les TIC poden afavorir el desenvolupament de l'autonomia dels alumnes però açò requereix d'una actitud responsable, crítica i reflexiva davant la informació que s'obté. És necessari que els alumnes avaluen la seva fiabilitat i la seva utilitat depenent del que es pretenga aconseguir.
  4. La presència de la competència digital als objectius, continguts i criteris d'avaluació del currículum del tercer cicle de Primària destaca per la seva escassetat. Cert és que sí que hi és present als tres apartats però queda relegada a un paper secundari molt allunyat del protagonisme que adquireix actualment.
  5. La competència digital és una de les competències que amb més timidesa es tracta, ja siga per la resistència a avançar que de vegades es manifesta o siga per les dificultats que aquesta evolució comporta. Siga com siga el que és ben cert és que no s'està donant la importància que realment tenen les TIC i, com a conseqüència d'això, no s'estan extraient tots els beneficis que ens podrien aportar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada